AsphaltPlanet.ca > Quebec > Autoroute 640

Western Terminus: The R-344 roundabout at Saint-Joseph-du-Lac.

Eastern Terminus: At-grade intersection with R-344 in Charlemagne. 

Routing: Autoroute 640 follows the the north shore of the Rivière des Mille-Iles from Pointe-Calumet to Charlemagne.  The freeway was intended to serve as a northern by-pass of Montreal.

Links:

Pictures on this page are arranged in order from west to east.  A-440 East photos are left-aligned in the last column, while A-440 west photos are right-aligned.  Center-line pictures are centered within the last column.



Location

Description

Photo

East-
Bound

West-
Bound

M.R.C. de Deux-Montagnes

Saint-Joseph-du-Lac

Westerly view from the chemin Principal overpass.  Autoroute 640 ends just west of this interchange at Highway 344.

 

Vue en direction ouest à partir du pont d'étagement du chemin Principal.  L'aut. 640 se termine juste à l'ouest de ce pont au carrefour giratoire avec la route 344.

Photographer: Scott Steeves

Date: 5/6/2012

High-res: (1440x960)     (2400x1600)

M.R.C. de Deux-Montagnes

Saint-Joseph-du-Lac

Easterly view from the chemin Principal overpass.

 

Vue vers l'est à partir du pont d'étagement du chemin Principal.

Photographer: Scott Steeves

Date: 5/6/2012

High-res: (1440x960)     (2400x1600)

M.R.C. de Deux-Montagnes

Saint-Joseph-du-Lac

Westbound signage in advance of the ramp to chemin Principal.

 

Signalisation en direction ouest pour la bretelle vers le chemin Principal.

Photographer: Scott Steeves

Date: 5/5/2012

High-res: (1440x960)     (2400x1600)

M.R.C. de Deux-Montagnes

Saint-Eustache

Eastbound advanced signage for Autoroute 13.

 

Signalisation avancée en direction est pour l'aut. 13.

Photographer: Scott Steeves

Date: 5/5/2012

High-res: (1440x960)

M.R.C. de Deux-Montagnes

Saint-Eustache

Overhead advanced signage for the Autoroute 13 interchange.

 

Signalisation aérienne avancée pour l'échangeur avec l'autoroute 13.

Photographer: Scott Steeves

Date: 5/5/2012

High-res: (1440x960)     (2400x1600)

M.R.C. de Deux-Montagnes

Saint-Eustache

Signage at the ramp to Autoroute 13.  During the height of the Autoroute era, Autoroute 13 was proposed to be extended northerly to A-50 at Mirabel Airport.  As such, this interchange was constructed as a cloverleaf with several ramps constructed but never opened to traffic.  Steve Alpert has some photos of these ghost ramps on his website.

 

Signalisation à la bretelle vers l'autoroute 13.  Lors des grandes années de l'ère autoroutière, l'autoroute 13 avait été prévu pour se rendre jusqu'à l'aéroport de Mirabel.  D'ailleurs, un échangeur en trèfle à la jonction de l'autoroute 640 à été construit.  Plusieurs des bretelles construites n'ont jamais été ouvert à la circulation.  Steve Alpert a quelques photos de ces bretelles fantômes sur son site web

Photographer: Scott Steeves

Date: 5/5/2012

High-res: (1440x960)     (2400x1600)

A-13 carries traffic between Autoroute 20 in Dorval to Autoroute 640 in Boisbriand.  Click here for A-13 images.


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© 2010-2016 Scott Steeves.  Scott@asphaltplanet.ca Special thanks to Mathieu Thériault for assistance with French translations

Page Created: July 25, 2012.
Last Updated: July 25, 2012.